SEZON 2010; kwiecień

23-26 kwiecień 2010

SŁOŃSK - SZCZECIN

Wycieczka krajoznawczo-rowerowa Słońsk-Szczecin 23-26 04 2010
Uczestnicy wycieczki:A.Włodarczyk S.Ibrom G.Socha T Lorenz A.Tatarczyk.

23 04 2010 Piątek; wczesnym rankiem pakujemy rowery i jedziemy na zwiedzanie ciekawych miejsc które wcześniej zaplanowaliśmy. Głównym celem naszej wycieczki jest Słońsk gdzie corocznie końcem kwietnia jest organizowany Zlot Rzeczpospolitej Ptasiej.W tym dniu organizyjemy krótką wycieczkę do Łagowa zwiedzamy zamek Joannitów kościół zwiedzamy obiekty na ROK Ziemi Gorzowskiej. Wieczorem dojeżdzamy do Słońska, meldujemy się na kwaterze i po chwili od przyjazdu idziemy na spacer do Przyborowa nad rozlewiska Ujście Warty. Tam można podziwiać po zmroku ptaki, które pływały w ciszy i spokoju.

24 04 2010 Sobota; rankiem jedziemy zwiedzać Lubniewice i Kołczyn i powracamy do Słońska na Złot który jest celem naszej wycieczki. O godz 11.00 rozpoczyna się Zlot wystąpieniem Prezydenta Rzeczpospolitej Ptasiej H.Radowskiego. W czasie tego Złotu wybieramy Prezydenta Rzeczpospolitej Ptasiej na następną kadencję 4-letnią {został nim Henryk Radowski}. Wybieramy ptaka roku 2011 został wybrany łabędz krzykliwy. W czasie tego zlotu odbywa się aukcja "ptasich" fantów; dowiadujemy się ciekawych informacji na temat ptaka roku 2010, perkoza rdzawoszyjego. Andrzej i Galina jako grupa Sokoły uczestniczą w konkursie wiedzy o Perkozach i kaczkach udaje się nam uzyskać odpowiednią punktację i w ten sposób zostaliśmy uhonorowani cennymi nagrodami w postaci książek płyty CD miodu i innych. W czasie Złotu nieoczekiwanie spotkaliśmy T. Zubilewicza prezentera pogody TVN który zrobił z nami zdjęcie i był zainteresowany naszym regionem i klubem który reprezentowaliśmy. Póżniej poszliśmy na wycieczkę ornitologiczną z przewodnikiem i czynnie braliśmy udział w innych ciekawych wydarzeniach tego dnia. Na Zlocie uczestniczyło 160 osób z całej Polski. Spotkaliśmy również A. Łachetę która była bardzo zdziwiona tym spotkaniem ponieważ każdego z nas znała.

25 04 2010 Niedziela; jedziemy do Szczecina, zdejmujemy rowery i zwiedzamy obiekty na OKP: zamek, kościoły i muzea. Podziwiamy miasto przy słonecznej pogodzie. Nocleg: schronisko młodzieżowe.

26 04 2010 Poniedziałek; rankiem wyjeżdzamy w drogę powrotną. W Pniewie zdejmujemy rowery robimy trasę i już tylko powrót do domu w godzinach wieczornych.

tekst i foto: prowadzący Andrzej Włodarczyk

24-25 kwiecień 2010

RAJD ROWEROWY "GÓRY OPAWSKIE"

W dniach 24-25.04.2010 grupa Sokołów w składzie Kuczera Mariola, Mazur Alfred i Kuczera Grzegorz wybrała się na RAJD ROWEROWY W GÓRY OPAWSKIE.Organizowany przez PTTK RACIBÓRZ.
Pierwszy dzień rajdu prowadził trasą z RACIBORZA przez KIETRZ, GŁUBCZYCE, OSOBLAHA, DYTMARÓW, PRUDNIK do POKRZYWNEJ.Tam mieliśmy nocleg i czekała na nas wyśmienita obiadokolacja. Potem miło spędziliśmy czas na pogawędkach przy pieczeniu kiełbasek na ognisku a także wzięliśmy udział w konkursie RZUTU PIŁKĄ DO KOSZA.
W drugi dzień rajdu w drogę powrotną do domu wyruszyliśmy zaraz po śniadaniu. Trasa prowadziła przez PRUDNIK, LUBRZĘ, LASKOWICE, LISIĘCICE, MACIOWAKRZE, GRZEGORZOWICE, NĘDZĘ, SUMINĘ, PIECE do RYDUŁTÓW. Podczas trwania rajdu podziwialiśmy przepiękne krajobrazy, zabytki architektury sakralnej i świeckiej a także napotkane krzyże pokutne. W sumie przejechaliśmy 207 kilometrów.
Impreza była bardzo udana i dobrze zorganizowana,za co chcieliśmy podziękować organizatorom.

tekst i foto: prowadzący Grzegorz Kuczera

24 kwiecień 2010

V RAJD "SADZIMY LAS"

komandor: Andrzej Likos; foto: Sławomir Gac, Kamil Kłyza

18 kwiecień 2010

DREWNIANE KOŚCIOŁY: BEŁK, PALOWICE

Dnia 18.04.2010 r. osiemnasto osobowa grupa turystów kolarzy wybrała się do dwóch zabytkowych, drewnianych kościółków. Wycieczkę rozpoczęliśmy od chwili ciszy i zadumy dla uczczenia pamięci ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Pierwszy kościółek znajdował się w Bełku i jest pod wezwaniem św. Marii Magdaleny z XVII wieku. Niestety jest on wyłączony z prowadzenia w nim obrzędów religijnych i mogliśmy go obejrzeć tylko z zewnątrz. Drugi znajdował się w Palowicach - pod wezwaniem Trójcy Przenajświętszej. Zbudowany został w 1595 roku w Leszczynach, a na obecne miejsce przeniesiono go w 1981r. Zachwycaliśmy się przepięknym wnętrzem, a szczególnie XVII wiecznym ołtarzem i amboną. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał krótką charakterystykę obu kościółków i naklejkę do książeczki KOT.
Prowadzący dziękuje wszystkim uczestnikom za udział w wycieczce.

tekst i foto: Zdzisław Górecki

17 kwiecień 2010

IV RAJD "ZBIERAMY SUROWCE WTÓRNE"

17 kwietnia odbył się już po raz czwarty rajd "Zbieramy Surowce Wtórne". O godzinie 10.15 wyruszyliśmy przez Obszary, Radlin II na Głożyny - Ermeżonę. Na miejscu każdy z uczestników otrzymał w ramach wpisowego pamiątkowy znaczek button, słodki lub płynny poczęstunek, kiełbasę do upieczenia na rozpalonym ognisku oraz nalepkę do wklejenia do książeczki KOT. Przeprowadzony został również konkurs na największą ilość przywiezionych surowców wtórnych. Bezapelacyjnym zwycięzcą okazał się Andrzej Humaniuk 110 kg., drugie miejsce przypadło Andrzejowi Włodarczyk 34 kg. a trzeci był Kazimierz Menżyk 21 kg. Kolejne miejsca zajęli : Eugeniusz Brzezina, Ryszard Głowacki, Jan Stolarz, Dariusz Krause, Szymon Gac, Piotr Słanina, Tadeusz Lorenz i Adam Tatarczyk. Pierwsza trójka otrzymała medale i statuetki, druga trójka statuetki a dla wszystkich pozostałych uczestników konkursu były nagrody pocieszenia. W sumie zebraliśmy ok. 212 kg. surowców co oznacza że V Rajd już za rok też się odbędzie. W Rajdzie uczestniczyło 29 osób.

foto: Kamil Kłyza

17 kwiecień 2010

MAMY NOWYCH PRZODOWNIKÓW

Mamy nowych przodowników !
17 kwietnia w Bytomiu na egzaminach wojewódzkiego kursu na przodownika turystyki kolarskiej 9 członków "Sokoła" zdało egzaminy pozytywnie.
Nowymi przodownikami turystyki kolarskiej zostali:

Gawliczek Jerzy
Materzok Łukasz
Siedlaczek Łukasz
Styrnol Martyna

W imieniu Zarządu Oddziału PTTK Radlin składam serdeczne gratulacje.

tekst: Andrzej Likos; foto: Grzegorz Kuczera

10 kwiecień 2010

"POZNAJ POWIAT RYBNICKI"- GMINA CZERWIONKA – LESZCZYNY.

10 kwietnia został rozpoczęty cykl wycieczek rowerowych zatytułowany "Poznaj Powiat Rybnicki". Na pierwszy rzut poszła Gmina Czerwionka – Leszczyny. Przy rybnickiej fontannie na rynku, skąd rozpoczynała się wycieczka zameldowało się siedmioro turystów: Antonowicz J., Gawłowicz R.,Humaniuk A., Koczy St., Mazur A., Włodarczyk A. Można powiedzieć, że śmiałkowie, gdyż pogoda była fatalna. Padał deszcz, wiał wiatr i mocno się ochłodziło (było tylko 6 stopni Celsjusza, lecz odczuwalnie było dużo mniej, ponieważ marzły dłonie na kierownicy). Deszcz ustał dopiero po dojechaniu do pierwszego postoju obok stacji Rzędówka przy pomniku ofiar hitleryzmu. Napis na płycie głosi - "Dnia 22.01.1945 r. 350 więźniów oświęcimskich różnych narodowości zakończyło tu swą męczeńską drogę pod kulami hitlerowskich oprawców. Pamięć o nich niech przyświeca wszystkim broniącym pokoju i człowieczeństwa w świecie". Tutaj zastała nas smutna wieść o nagłej śmierci Prezydenta RP wraz z małżonką i innych dostojników państwowych lecących z nim wspólnie samolotem do Katynia na obchody "70-lecia Zbrodni Katyńskiej". Podczas wycieczki odwiedziliśmy większość sołectw należących do gminy. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał krótki rys historyczny, walory rekreacyjno – przyrodnicze oraz zabytki gminy zebrane w mały folder, naklejkę do książeczki KOT oraz pierwszy kawałek układanki, który po wzięciu udziału we wszystkich trzech wycieczkach ułoży - kartę wycieczkową. Prowadzący dziękuje uczestnikom wycieczki za wspólne przebycie trasy i dobry humor, który pomógł na chwilę przegonić chmury i pozwolić słońcu na osuszenie ubrań.

tekst i foto: prowadzący Zdzisław Górecki

2 kwiecień 2010

V RAJD PAMIECI JANA PAWŁA II - STODOŁY

Dzisiaj to jest 02-04-2010r. Mija piąta rocznica jak odszedł od nas Ojciec Święty Jan Paweł II , dla jednych to chwila dla drugich prawie zapomniane wydarzenie, ale my kolarze „Sokoła"pamiętamy i piąty raz spotykamy się na rybnickim Rynku aby całą grupą wyruszyć do Stodół pod dom obecnie i Krzyż upamiętniający pobyt księdza Karola Wojtyły. W czasie pobytu księdza dom zamieszkiwała nauczycielka pobliskiej szkoły ciotka Karola Wojtyły.
Jest godzina 21-37 przypominają nam się słowa wypowiedziane przez arcybiskupa Leonardo Sandi „ O godzinie 21-37 nasz Ojciec Święty powrócił do domu Ojca" . Ksiądz prowadzący modlitwy i rozważania przerywa na chwilę, aby wszyscy tu obecni w Stodołach
mieli chwilę na zadumę. Dzwony w dzisiejszym dniu milczą, bo mamy Wielki Piątek to dzień męki i śmierci Chrystusa. W końcowej części modlitwy tradycyjnie odśpiewali wszyscy pieśń pod tytułem Barka, a jako ostatnią pieśń zaintonowaną przez księdza z parafii rudzkiej którą wszyscy głośno odśpiewali to Abba Ojcze. Zgromadzonej miejscowej ludności i nas „SOKOŁÓW z RADLINA" jest trochę mniej (bo tylko 19 osób) jak w latach poprzednich ale myślę że w następne rocznice liczba uczestników będzie rosła. Podziękowanie dla wszystkich zgromadzonych tu w Stodołach i zaproszenie na następny rok skierował duszpasterz z Rud.
Komandor Andrzej Styrnol dziękuje wszystkim za udział w rajdzie i zaprasza za rok.